Metropolitan: Yπερήφανος Υποστηρικτής Υγείας του Συλλόγου Ελλήνων Ολυμπιονικών
To Metropolitan Hospital και το Μetropolitan General, μέλη του μεγαλύτερου Ομίλου στον τομέα της ιδιωτικής υγείας στην Ελλάδα, προχώρησαν σήμερα σε σύναψη χορηγικής συνεργασίας με το Σύλλογο Ελλήνων Ολυμπιονικών, παρέχοντας στους Ολυμπιονίκες υψηλής ποιότητας υπηρεσίες υγείας.
Αναίμακτη θεραπεία καρκίνου προστάτη: Η νέα επαναστατική μέθοδος στο Metropolitan General
Μια από τις πιο πρωτοποριακές μεθόδους αντιμετώπισης του τοπικά εντοπισμένου, χαμηλής κακοήθειας καρκίνου του προστάτη εφαρμόζεται πλέον στο Metropolitan General, θέτοντας νέα πρότυπα στη θεραπεία της νόσου.
Πώς λειτουργεί η μέθοδος;
Η θεραπεία συνδυάζει τις πιο εξελιγμένες τεχνικές διάγνωσης, όπως η πολυπαραμετρική MRI προστάτη και η fusion biopsy προστάτη, εξασφαλίζοντας ακριβή εντοπισμό του καρκινικού ιστού. Στη συνέχεια, πραγματοποιείται η μη αναστρέψιμη ηλεκτροδιάτρηση των καρκινικών κυττάρων μέσω 3-4 βελόνων που τοποθετούνται διαδερμικά μέσω του περινέου, χρησιμοποιώντας ειδικές συντεταγμένες.
Μέσω αυτών, εφαρμόζεται ηλεκτρική ενέργεια, η οποία προκαλεί νέκρωση των καρκινικών κυττάρων, καταστρέφοντάς τα χωρίς να επηρεάζει τους γύρω υγιείς ιστούς, χωρίς να αυξάνεται η θερμοκρασία καθώς η πηγή ενέργειας διατηρεί αυτόματα την θερμοκρασία εντός φυσιολογικών επιπέδων. Η μέθοδος αυτή προσφέρει μια ασφαλή και αποτελεσματική εναλλακτική λύση, αποφεύγοντας τις παρενέργειες των παραδοσιακών θεραπειών, όπως η ριζική προστατεκτομή ή η ακτινοθεραπεία, που συχνά προκαλούν σημαντικές επιπλοκές, όπως στυτική δυσλειτουργία και ακράτεια, απώλεια εκσπερμάτισης, διαταραχές του εντέρου.
Η διαδικασία διαρκεί περίπου μία ώρα, χαρακτηρίζεται από ταχύτατη ανάρρωση, επιτρέποντας στους ασθενείς να επιστρέψουν στις καθημερινές τους δραστηριότητες σχεδόν άμεσα, με μια ημέρα νοσηλείας με μικρό χρόνο αποκατάστασης.
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της μεθόδου;
- Αναίμακτη και ελάχιστα επεμβατική προσέγγιση: Δεν απαιτείται ανοιχτό χειρουργείο, ούτε τομές για την τοποθέτηση ρομποτικών-λαπαροσκοπικών εργαλείων, ελαχιστοποιώντας τον χρόνο αποκατάστασης και τους κινδύνους επιπλοκών
- Διατήρηση της στυτικής λειτουργίας και της εκσπερμάτισης: Σε αντίθεση με άλλες μεθόδους, η τεχνική αυτή διατηρεί πλήρως τις λειτουργίες του ουρογεννητικού συστήματος
- Καμία βλάβη στα νεύρα και τα αγγεία: Η ηλεκτροδιάτρηση στοχεύει αποκλειστικά τα καρκινικά κύτταρα, αφήνοντας ανέπαφους τους υγιείς ιστούς
- Γρήγορη ανάρρωση και ελάχιστες παρενέργειες: Οι περισσότεροι ασθενείς επιστρέφουν στις καθημερινές τους δραστηριότητες μέσα σε 24-48 ώρες
- Υψηλή αποτελεσματικότητα: Η τεχνική έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματική στην εξάλειψη των καρκινικών κυττάρων, προσφέροντας μια εναλλακτική λύση στην παραδοσιακή ριζική προστατεκτομή
Για ποιους ασθενείς είναι κατάλληλη η μέθοδος;
Η συγκεκριμένη θεραπεία απευθύνεται σε άνδρες με τοπικά εντοπισμένο, χαμηλής κακοήθειας καρκίνο του προστάτη, οι οποίοι αναζητούν μια λιγότερο επιθετική προσέγγιση. Οι ασθενείς που πληρούν τα κριτήρια επιλογής αποφεύγουν τις επιπτώσεις της ακτινοβολίας ή των επεμβατικών διαδικασιών, έχοντας τη δυνατότητα να διατηρήσουν μια υψηλή ποιότητα ζωής μετά τη θεραπεία. Η επιλογή της θεραπείας γίνεται πάντοτε σε συνεργασία με τον θεράποντα ιατρό, μετά από λεπτομερή αξιολόγηση της περίπτωσης του κάθε ασθενή.
Η σημασία της πρωτοποριακής θεραπείας στην Ελλάδα
Την τεχνική αυτή που αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προόδου στη διαχείριση του καρκίνου του προστάτη στη χώρα μας, εφαρμόζει ο Δρ. Γεώργιος Σακελλαρίου MD M.Sc, Χειρουργός Ουρολόγος, Διευθυντής Ελάχιστα Επεμβατικής Χειρουργικής Β΄ Ουρολογικής Κλινικής του Metropolitan General, από τους ελάχιστους πιστοποιημένους ιατρούς στην Αθήνα, ο οποίος εκπαιδεύτηκε σε πανεπιστημιακό νοσοκομείο της Μαδρίτης, Κέντρο Αναφοράς της συγκεκριμένης τεχνικής.
Καθώς η μέθοδος εφαρμόζεται ήδη σε προηγμένα ιατρικά κέντρα του εξωτερικού με εξαιρετικά αποτελέσματα, η υιοθέτησή της από το Metropolitan General αναβαθμίζει τις διαθέσιμες θεραπευτικές επιλογές για τους Έλληνες ασθενείς.
Παράλληλα, ανοίγει τον δρόμο για περαιτέρω έρευνα και βελτιστοποίηση της μεθόδου, με στόχο την ακόμη μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και την εξατομικευμένη προσέγγιση.
Δωρεάν εξετάσεις από τους ιατρούς του HHG στη Φαρκαδόνα
Ο Όμιλος HHG, στο πλαίσιο του προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης «Παντού», συνεχίζει τις δράσεις του, παρέχοντας δωρεάν κλινικούς ελέγχους σε απομακρυσμένες περιοχές της Ελλάδας.
Στις 15 και 16 Μαρτίου 2025, κλιμάκιο ιατρών επισκέφθηκε τη Φαρκαδόνα Θεσσαλίας, πραγματοποιώντας 250 κλινικές και διαγνωστικές εξετάσεις σε 115 κατοίκους της περιοχής.
Η ομάδα των ιατρών απαρτιζόταν από τους:
- Δόβρης Δημήτριος, Ορθοπαιδικός – Metropolitan Hospital
- Τρίγκας Βασίλειος, Χειρουργός Μαστού – Metropolitan Hospital
- Παληός Γιάννης, Καρδιολόγος – Metropolitan Hospital
- Νικητιάδης Εμμανουήλ, Παθολόγος – Metropolitan Hospital
- Λεβέντη Αργυρώ, ΩΡΛ – Υγεία
- Πανίτσα Όλγα, Παιδίατρος – Μητέρα
Πρόγραμμα «Παντού» του Ομίλου HHG
Για περισσότερα από 10 χρόνια τα θεραπευτήρια του Hellenic Healthcare Group υλοποιούσαν τα προγράμματα «Ταξιδεύουμε για την υγεία» του νοσοκομείου Υγεία και «Πρόληψη» των Metropolitan Hospital και Metropolitan General, εκστρατείες έμπρακτης ιατρικής βοήθειας που περιλάμβαναν κλινικές και διαγνωστικές εξετάσεις στην τοπική κοινωνία.
Την άνοιξη του 2024, με στόχο την περαιτέρω αναβάθμιση των παρεχόμενων ιατρικών υπηρεσιών, τα νοσοκομεία του HHG ένωσαν τις δυνάμεις τους και συγχώνευσαν αυτά τα δύο προγράμματα, δημιουργώντας το πρόγραμμα «Παντού, για την υγεία και τον άνθρωπο», που περιλαμβάνει ένα οργανωμένο πλάνο ετήσιων δράσεων.
Μέχρι σήμερα, έχουν πραγματοποιηθεί 31 εθελοντικές εκστρατείες, έχουν εξεταστεί περισσότεροι από 13.696 κάτοικοι και έχουν διενεργηθεί περισσότερες από 48.964 ιατρικές και διαγνωστικές εξετάσεις στις ακόλουθες περιοχές: Λειψοί-Αγαθονήσι, Αχίλλειο-Άγιοι Θεόδωροι, Ναύπακτος, Λεχαινά-Βάρδα, Παπάδες-Αγία Άννα Ευβοίας, Γραβιά-Δελφοί, Ροβιές-Μαντούδι Ευβοίας, Δημητσάνα Αρκαδίας, Υπάτη-Παύλιανη, Κόνιτσα, Τζια, Άγιος Δημήτριος-Πόθι Ευβοίας, Στυμφαλία-Φενεός Ορεινής Κορινθίας, Στρόπονες-Μετόχι Ευβοίας, Σκύρος, Καρπενήσι, Κάρπαθος, Καλάβρυτα, Καλαμπάκα, Λέρος, Τήλος, Νίσυρος, Άργος Ορεστικό, Σύμη, Αργιθέα Αγράφων, Κάσος, Αστυπάλαια, Σίφνος, Βόνιτσα και Φαρκαδόνα Θεσσαλίας. Ταυτόχρονα, ο Όμιλος HHG υποστηρίζει τα Κέντρα Υγείας και τα Ιατρεία με ιατρικό εξοπλισμό, καθώς και με φαρμακευτικό και υγειονομικό υλικό.
Στόχος του προγράμματος «Παντού» είναι να φτάσει σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, καλύπτοντας ακόμη μεγαλύτερο εύρος περιοχών και παρέχοντας τη δυνατότητα εξέτασης σε όσο το δυνατόν περισσότερους συμπολίτες μας.
Έκθεση ζωγραφικής στο Metropolitan General: Συνδυάζοντας την ιατρική φροντίδα με τη δύναμη της τέχνης
Το Metropolitan General προχωρά σε μια πρωτοποριακή δράση με τη φιλοξενία εκθέσεων έργων τέχνης Ελλήνων καλλιτεχνών στους χώρους του Θεραπευτηρίου. Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στη φιλοσοφία του Μetropolitan General να προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες υγείας μέσα από τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος ιατρικής φροντίδας που συνδυάζει τη θεραπευτική δύναμη της τέχνης.
Το Metropolitan General ανέκαθεν στήριζε τις τέχνες και τον πολιτισμό αναδεικνύοντας έργα διακεκριμένων καλλιτεχνών. Εδώ και χρόνια κοσμεί τον χώρο της κύριας εισόδου της Κλινικής, μια ανάγλυφη σύνθεση από μάρμαρο και ξύλο του Κοσμά Ξενάκη, ενός από τους σημαντικότερους Έλληνες εικαστικούς των πρώτων μεταπολεμικών δεκαετιών.
To έργο του Ξενάκη υποδέχεται τα έργα του σύγχρονου εικαστικού Τζίμη Χύτα, στην έκθεση ζωγραφικής - γλυπτικής με τίτλο «Αντιστίξεις». Τα έργα του κ. Χύτα, δείγματα ότι η Τέχνη και η Υγεία είναι συνοδοιπόροι στην προσέγγιση του εὖ ζῆν, θα κοσμούν χώρους του Metropolitan General από τις 18 Μαρτίου έως τις 31 Αυγούστου 2025, προσφέροντας χρώμα, έμπνευση και μια ιδιαίτερη εμπειρία σε εξεταζόμενους, ασθενείς και επισκέπτες.
Στη συνέχεια, θα δοθεί η σκυτάλη στον επόμενο καλλιτέχνη.
Λίγα λόγια για τον εικαστικό Τζίμη Χύτα
Ο Τζίμης Χύτας γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αυστραλία. Έχει πτυχίο Δασοπονίας και εργάζεται στην Πυροσβεστική Υπηρεσία ως Ανώτερος Αξιωματικός. Σπούδασε γλυπτική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Το έργο του είναι οργανικό, εφήμερο και εκφράζεται κυρίως μέσα από την απεικόνιση του σκληρού, ασχολείται δημιουργικά με τον όγκο και οι γλυπτικές του δημιουργίες αποτελούνται κυρίως από αφηρημένα σχήματα και θραύσματα. Δύο έργα τέχνης του βρίσκονται στον δημόσιο χώρο του 401 Γενικού Στρατιωτικού Νοσοκομείου Αθηνών. Μια γλυπτική εγκατάσταση φιλοξενείται επίσης στην είσοδο του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ). Έχει παρουσιάσει τα έργα του σε εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Οι Αντιστίξεις στην τέχνη
Ο ∆ρ. Παναγιώτης Πάγκαλος, Επιμελητής της Έκθεσης, Αρχιτέκτων και Καθηγητής της Σχολής Εφαρμοσμένων Τεχνών και Πολιτισμού του ΠΑ∆Α, θέλοντας να επεξηγήσει το ρόλο των αντιστίξεων στη τέχνη, αναφέρει σχετικά:
«Η αντίστιξη είναι ένας όρος που προέρχεται από τη μουσική θεωρία και περιγράφει την ταυτόχρονη συνήχηση πολλών αυτοτελών μελωδικών γραμμών ή φωνών, οι οποίες, παρά την αυτονομία τους, συνδέονται σε ένα συνεκτικό αρμονικό σύνολο. H έννοια της αντίστιξης δεν περιορίζεται στη μουσική. Τη συναντάμε στη λογοτεχνία, στην αρχιτεκτονική, στη γλυπτική και στις εικαστικές τέχνες, ως μέθοδο περιγραφής της διάδρασης αντιθετικών θεμάτων, χρωμάτων ή σχημάτων που αλληλεπιδρούν διαλεκτικά μέσα στο ίδιο έργο ή μεταξύ έργων σε παράθεση. Η αντίστιξη δεν είναι απλώς η σύγκρουση ή η διάταξη αντιθετικών στοιχείων, αλλά μια μελετημένη συνύπαρξη που αποκαλύπτει μια εσωτερική συνοχή ισχύος και ως εκ τούτου η έκφρασή της απαιτεί γνώση της δυναμικής ισορροπίας. Η αξιοποίηση της αντίστιξης στην εικαστική γλώσσα οδηγεί στη δημιουργία έργων που εκφράζουν αρμονική ένταση και ρυθμική συνέχεια, γνωρίσματα της εξελισσόμενης φύσης».
Το έργο του Τζίμη Χύτα στο Metropolitan General
Το έργο του εικαστικού Τζίμη Χύτα εμπεριέχει πολλαπλές αντιστίξεις προερχόμενες από την ταυτότητα της φύσης και τη γεφύρωση των Εμπεδόκλιων στοιχείων: η φωτιά, το νερό, η γη και ο αέρας, δεν αποτελούν απλές αναπαραστάσεις στο έργο του Χύτα, αλλά τις θεμελιώδεις συνιστώσες της δημιουργικής διαδικασίας. Η φωτιά, σύμβολο του κυκλικού χρόνου, της μεταμόρφωσης και της αναγέννησης του μυθικού Φοίνικα, συνδέεται με την προσωπική εμπειρία του πυροσβέστη, παρατηρητή μιας φύσης που πεθαίνει και ξαναγεννιέται από τις στάχτες της. Το νερό, με τη ρευστότητα και τη ζωτική δύναμή του, προσφέρει την οργανική αίσθηση της αέναης κίνησης, του χάους, της απροσδιοριστίας και του απρόβλεπτου. Η γη, σταθερή και άχρονη, αποτελεί τον προοπτικό ορίζοντα και το μορφολογικό θεμέλιο στο οποίο πατούν οι μορφές του, ενώ ο αέρας λειτουργεί ως μια αόρατη αύρα που διαπερνά όλα τα στοιχεία και συνδέει τα αισθητά με τα ονειρικά, το «βλέμμα με μάτια ανοιχτά» με το «βλέμμα με κλειστά μάτια».
Οι ακραίες εμπειρίες που ο Τζίμης Χύτας έχει βιώσει ως πυροσβέστης έχουν χαραχθεί στη μνήμη και στην ψυχή του, αλλά δεν έχουν κυριαρχήσει, με τρόπο πένθιμο, στο καλλιτεχνικό έργο του. Η καταστροφική δύναμη της φωτιάς δεν μεταφράστηκε ποτέ σε θρήνο ή εικαστική αγριότητα. Αντιθέτως, ο πόνος της απώλειας προκάλεσε μια ήπια ανάπτυξη των μορφών του, η οποία δείχνει να απορρέει από τη μύχια γνώση του φυσικού κόσμου. Η τέχνη του εκπέμπει μια συχνότητα ρυθμικής ηρεμίας, μια σχεδόν υπερβατική αποδοχή της κοσμικής σιωπής. Και ο ίδιος, ως προστάτης της φύσης και της ύλης, αλλά και ως παρατηρητής της διηνεκούς μεταβολής τους, συνεχίζει να ζει σε ένα πεδίο αδιάκοπης διερεύνησης της σχέσης μεταξύ ενέργειας και χρόνου.
Αυτός είναι και ο τρόπος με τον οποίο ο Χύτας μετατρέπει τις εμπειρίες του σε αισθητικές αξίες: το πλήρες και το κενό, το συμπαγές και το διάφανο, το ορατό και το αόρατο, το πυκνό και το άυλο, το άκαμπτο και το ρευστό συναναστρέφονται σε μια σχέση αντιθέτων, δίχως ρήξεις, με εκείνη την εσωτερική μουσικότητα που καθιστά τον θεατή ικανό να αισθανθεί τον παλμό της υφέρπουσας ενότητας των φαινομενικά αντιφατικών δυνάμεων: του Απολλώνιου και του Διονυσιακού.
Ο Τζίμης Χύτας προσεγγίζει την τέχνη ως μέσο αντικατάστασης των λέξεων και ως πεδίο ενός άλαλου φιλοσοφικού και υπαρξιακού αναστοχασμού. Το φως και το σκοτάδι, η τάξη και το χάος αλληλοσυμπληρώνονται, αναδεικνύοντας μια εικαστική άποψη ανυπότακτη και αναπάντεχη. Μέσα από τη βιωματική επαφή του με τη φύση και τα όρια της ύλης, έχει ασυνείδητα αναπτύξει μια εικαστική γλώσσα που χαρακτηρίζεται από ρυθμική αντιστικτική συνοχή.